Om skolan

Skolan är liten och trivsam för både elever och personal. Totalt studerar ca 150 ungdomar hos oss och det lilla formatet gör att man direkt kan vara med och påverka sin egen utbildning. Undervisningen leds av kunnig personal med gedigen erfarenhet av branschen, sitt ämnesområde och med pedagogisk kompetens. Skolan har öppen verksamhet i sina undervisningslokaler i form av lunch och à la carteservering där eleverna får pröva sina kunskaper ”på riktigt” i en levande restaurangmiljö.

Fokus i undervisningen ligger på:

• Liten skola mitt i verkligheten
  • Verklighetsnära, moderna och projektinriktade arbetssätt
  • Internationella kontakter, utbyten och praktikplatser
  • Samarbete med landets mest välrenommerade hotell och restauranger
  • Hållbar utveckling och närproducerat
  • Ett aktivt mentorskap
  • Behörighet att läsa vidare på högskola och universitet

Vi arbetar nära verkligheten. Årligen genomför vi aktiviteter i och utanför skolan där eleverna får möjlighet att pröva sina kunskaper och möta kunder, gäster, företag och organisationer. Elever genomför också APL, arbetsförlagd lärande såväl i Sverige och i Europa.

Nyköping Strand Utbildningscentrum är en del av utbildningsföretaget Aprendere Skolor AB (publ.) som bedriver verksamhet inom grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola, anpassad gymnasieskola samt vuxenutbildning. Läs mer på www.aprendereskolor.se